Opći uvjeti poslovanja
Általános Szerződési Feltételek-
Dráva Hotel Thermal Resort**** és Termál Kemping Apartmanházak
1. Általános rendelkezések
1.1. Az „Általános Szerződési Feltételek” (a továbbiakban: ÁSZF) a szolgáltató (Investeur Kft. Harkány, Bajcsy-Zs. utca 6.; a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett Dráva Hotel Thermal Resort szálloda (H-7815 Harkány, Bartók Béla u. 1.) szálláshelyeinek igénybevételéhez, illetőleg ehhez kapcsolódóan a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
1.2. Egyedi feltételek nem képezik részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki speciális, egyedi megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, illetőleg más olyan személyekkel, akikkel a Szolgáltató a szolgáltatásai értékesítése érdekében együttműködik.
2.1. Szerződő fél az a természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, aki a Szolgáltató szolgáltatását megrendeli, illetőleg igénybe veszi. Szerződő fél az a természetes személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő, és/vagy igénybe vevő a továbbiakban: Vendég.
2.2. A Szolgáltató és a Vendég együttesen -amennyiben a feltételek teljesülése folytán közöttük a szerződés létrejön- a továbbiakban: Felek.
2.3. Amennyiben a szolgáltatásokra irányuló megrendelést a Vendég helyett egy áltata megbízott harmadik személy (továbbiakban: Közvetítő) adja le, az együttműködésre a Szolgáltató és a Közvetítő között létrejött megállapodás az irányadó, és a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a vendéget.
3.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérése a Szolgáltató minden esetben írásbeli ajánlatot küld. Amennyiben a Szolgáltató írásbeli ajánlatának elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik a Vendég részéről tényleges megrendelés, a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
3.2. A szerződés minden esetben a Szolgáltató írásbeli visszaigazolásával jön létre. Amennyiben a Vendég írásbeli foglalását a Szolgáltató írásban visszaigazolja, a Felek között írásbeli szerződés jön létre. Szóbeli foglalás, megállapodás vagy módosítás csak akkor keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta.
3.3. Hitelkártya, vagy bankkártya adatokkal való foglalás esetén azonnal, átutalás esetén pedig attól fogva garantált a Vendég megrendelése, hogy a foglalási összeg 30 %-a, illetve a visszaigazolásban szereplő összeg, a Szolgáltató számlájára megérkezik. Azokat a szobákat, melyekre nem garantált foglalás vonatkozik, a Szolgáltató jogosult harmadik személy számára értékesíteni. A beérkezett előlegről a Szolgáltató előlegszámlát állít ki. A beérkezett előleg lemondás, illetve „no show” esetén egyaránt vissza nem térítendő.
3.4. A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés meghatározott időtartamra szól.
3.5. Amennyiben a vendég a határozott időtartam lejárta előtt úgy dönt, hogy a szolgáltatást nem kívánja a határozott időtartam végéig igénybe venni, és a szobát végleg elhagyja, köteles a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltatónak megfizetni, aki jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A Szolgáltató a Vendég által a határozott időtartam előtt elhagyott szobát jogosult újra értékesíteni.
3.6. A szolgáltatás igénybevételének Vendég általi meghosszabbítása akkor lehetséges, ha ehhez a Szolgáltató előzetesen hozzájárult. A Szolgáltató ebben az esetben kikötheti a már teljesített szolgáltatások ellenértékének megtérítését.
3.7. A Szolgáltató általi szolgáltatások igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a vonatkozó törvényi szabályozásnak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt igazolják.
3.8. A szállodai szobákban csak a portán regisztrált Vendégek tartózkodhatnak, a látogatók fogadása a hallban történik.
3.9. A Vendégek a szálloda valamennyi szolgáltatását saját felelősségükre veszik igénybe, az ott tartózkodásuk teljes időtartama alatt.
3.10. A szálloda szolgáltatásait igénybe venni, annak létesítményeit használni minden Vendég csak saját felelősségére jogosult.
3.11. Amennyiben a gyermekkorú vagy fiatalkorú vendég egészségügyi állapota vagy más ok indokolja, nem hagyható a szálloda területén szülői vagy gondozói felügyelet nélkül.
3.12. Tizennégy éven aluli személyek a szálloda egyes szolgáltatásainak igénybevételére, így különösen a wellness-létesítmények használatára, az állatsimogató látogatására, az ideiglenesen elhelyezett állatok megtekintésére, simogatására kizárólag szülői, gondozói felügyelet alatt jogosultak, a gondozásukra, illetőleg felügyeletükre köteles személy felelősségére. A hat éven aluli, továbbá úszni nem tudó tizennégy éven aluli gyermek csak felnőtt felügyelete mellett veheti igénybe a szálloda fürdőjének fürdőmedencéit.
4.1. A Vendégek a bérelt helyiségeket az érkezés napján 15:00 órától foglalhatják el.
4.2. A Vendégek a bérelt helyiségeket a távozás napján 11:00 óráig kötelesek elhagyni.
4.3. A Szolgáltató a felek erre irányuló előzetes megállapodása esetén kései kijelentkezést biztosíthat a Vendégek számára, 11:00 és 16.00 közötti távozás esetében 10.000.-Ft egyszeri díj, míg 16:00 óra utáni távozás esetén 1 éjszaka szállás díjának megfelelő összeg ellenében.
4.4. A bejelentőlap pontos kitöltése után a Vendégek a regisztráláskor szobakulcsként mágneskártyát kapnak, amelyet távozáskor kötelesek a kártyatartóval együtt a szálloda portáján elhelyezni. Ennek elmulasztása esetén a Szolgáltató 5000.-Ft díjat számít fel a Vendégnek kártyánként.
5. Lemondási Feltételek
5.1.Az egyéni Vendég foglalását az érkezést (érkezés napján 15:00 óra) legalább 72 órával megelőzően a megrendelt szolgáltatások összegének 30%-os kötbér összeg kiszámázása és megfizetése mellett lemondhatja, amennyiben nem szerepel ettől eltérő információ a visszaigazolásában. Amennyiben a Vendég általi lemondásra az érkezést megelőző 72 órán belül kerül sor, vagy a lemondás nem történik meg, illetőleg a Vendég nem érkezik meg (no show), a kötbér a megrendelt szolgáltatás ellenértékének 100%-a.
Dráva Hotel Thermal Resort felhívja a figyelmet, hogy az alábbi esetekben is az általános lemondási feltételeket érvényesíti, azaz vis maior-ra történő, vagy COVID-dal kapcsolatos hivatkozásokokat nem tud elfogadni:
- akár a vendég/megrendelő/szolgáltatást igénybe-vevő működését, részéről a szolgáltatás igénybe vételét, akár a szálláshely működését, vagy a megrendelt rendezvény/fellépés megtarthatóságát jogszabály vagy hatósági/hivatali rendelkezés korlátozza, akadályozza, mivel a szolgáltatást ezen esetben is előkészítjük, illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
- COVID vagy veszélyhelyzeti rendelkezések esetén, mivel a szolgáltatást ezen esetben is előkészítjük, illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
Az általános lemondási feltételeink tehát a COVID járvánnyal összefüggő okból eltérést nem engednek, lévén a járvány és annak hatásai ismertek, azokkal számolni kell, a megrendelés ennek tudatában történik. Lemondás esetén tehát, kivétel nélkül, a kifizetett előleg visszatérítésére a vendég/megrendelő az általános szabályok szerint jogosult. Megrendeléseik, illetve foglalásaik leadásával a Dráva Hotel Thermal Resort ezen előírását automatikusan elfogadja a megrendelő, szolgáltatás igénybe vevője.
5.2. Lemondásra és módosításra kizárólag e-mailben és megerősítő telefonhívás útján kerülhet sor a Szolgáltató értékesítő alkalmazottjánál.
5.3. Amennyiben a Vendég foglalását előlegfizetéssel biztosította, és az érkezés napján nem érkezik meg, a Szolgáltató a megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesítheti.
5.4. Amennyiben a Vendég a szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, az érkezés napján 18:00 órától a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
6. Árak, fizetési feltételek
6.1. A Szolgáltató az árakat Euroban, illetve Forintban határozza meg. Az árak az idegenforgalmi adót és a parkolás díját nem tartalmazzák. A Szolgáltató jogosult az árakat előzetes értesítés nélkül megváltoztatni, mely változás a már visszaigazolt foglalásokat nem érinti.
6.2. A Szolgáltató által megadott árak a visszaigazolás szerinti ellátást, azaz reggelit, és/vagy félpanziós ellátást foglalnak magukban. A reggeli egyszeri étekésre a reggeli órákban, míg a félpanzió reggel, illetve este egyszeri étkezésre jogosít a szálloda éttermében. Az étkezésre a Vendégek a házirendben meghatározott időpontokban jogosultak. Az étterem területéről a az ételt elvinni tilos. Az ár magában foglalja a törölköző, illetve előzetes visszaigazolás szerint a fürdőköpeny használatát, melyeket 3 naponta cserél a szálloda személyzete. Az ár fentieken kívül magában foglalja a takarítás költségét, melyre3 naponta kerül sor.
6.3. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke a helyszínen készpénzben (Forintban vagy Euroban) egyenlíthető ki, emellett lehetőség van SZÉP kártyával (MKB, K&H, OTP), Erzsébet utalvánnyal, és bankkártyával (VISA, Eurocart-Mastercard, Maestro hitelkártya, AMEX) történő, illetőleg internetes oldalon keresztüli fizetésre.
6.4. A kártyaterhelés forintban történik.
7. Személyes adatok kezelése
7.1. A Szolgáltató az általa működtetett weboldal Vendég általi használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása során az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak megfelelően jár el.
7.2. Szolgáltató a tudomására jutott személyes adatokat az általa nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez szükséges mértéken túl saját marketing tevékenységéhez használja fel. Vendég ehhez a szolgáltatás igénybevételével hozzájárul. Szolgáltató az adatokat harmadik személy részére nem tesz hozzáférhetővé, kivéve a jogszabályi kötelezés, illetve a hatósági eljárás eseteit.
7.3. Szolgáltató a szálloda területén a személy – és vagyonbiztonság érdekében elektronikus térfigyelő rendszert (kamerarendszer) működtet. Vendég a szálloda területére való belépéssel hozzájárul ahhoz, hogy róla – kizárólag ezen célból – képfelvétel készüljön.
8. A szerződés teljesítésének elutasítása és a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
8.1. A Szolgáltató jogosult a Vendéggel kötött szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a szolgáltatások nyújtását megtagadni azzal, hogy a Vendég továbbra is tartozik a megrendelt szolgáltatások ellenértéke 100%-ának megfizetésével, amennyiben
-a.) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott helyiségeket, berendezéseket és egyéb eszközöket, a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat, valamint az azok biztosítására szolgáló helyiségeket,
-b.) Vendég megszegi a szálloda házirendjét, és a házirenddel ellentétes magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel,
-c.) Vendég nem tartja be a Szálloda biztonsági szabályzatát, és a biztonsági szabályzattal ellentétes magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel,
-d.) Vendég fertőző betegségben szenved,
-e.) Vendég a szobáját a távozás napján délelőtt 11.00-ig nem üríti ki, és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá,
-f.) a Szerződő fél nem teljesíti a szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét az abban meghatározott időpontig,
-g.) a Vendég a szálloda alkalmazottaival durván, vagy kifogásolható módon viselkedik, alkohol vagy kábítószer hatása alatt áll, vagy egyébként olyan magatartást tanúsít vagy olyan állapotban van, amely folytán a Szolgáltatótól a szerződés fenntartása nem elvárható,
-h.) a Vendég a békés együttélés szabályait megszegi, a szálloda alkalmazottaival vagy a többi vendéggel durván, vagy kifogásolható módon viselkedik,
-i.) a Vendég a szálloda alkalmazottjával vagy más vendéggel konfliktushelyzetbe kerül, melyet nem kulturált módon rendez; hangoskodással vagy más nem kívánatos magatartással a többi vendéget kellemetlen helyzetbe hozza, zavarja, függetlenül attól, hogy a konfliktus kialakulása melyik félnek róható fel,
-j.) Vendég a szálloda területén és közvetlen környezetében, az általa bérelt szobán kívül szexuális cselekményt végez vagy végeztet, vagy egyébként szeméremsértő módon viselkedik. Azzal, hogy a Vendég ezt a tilalmat megszegi, hozzájárul ahhoz, hogy az erről készült felvételt a Szolgáltató teljes körűen felhasználja.
